Zakelijk WhatsApp account bij KLM groot succes

AMSTERDAM – Nu al loopt meer dan tachtig procent van het online klantencontact bij KLM via WhatsApp en Messenger. Daarnaast stijgt het aantal interacties met klanten sinds de introductie van deze diensten explosief.

Dat schrijft Robertjan Groeneveld, manager Social Media Hub, op het KLM blog. Het social team krijgt inmiddels wekelijks 130.000 berichten, waarvan 30.000 vragen die actie van KLM vereisen. Deze volumes zijn explosief gestegen na de introductie van Messenger en het geverifieerde zakelijke WhatsApp account. Volgens KLM hechten klanten veel waarde aan het persoonlijke contact met het merk.

Het succes van WhatsApp en Messenger gaat ten koste van LinkedIn. Hier kreeg KLM afgelopen week nog maar 50 vragen. Reden voor KLM op met LinkedIn te stoppen.

WhatsApp Business

Voor WhatsApp is het succes van het zakelijke KLM account goed nieuws. Het bedrijf zet momenteel vol in op WhatsApp Business om hier uiteindelijk inkomsten te genereren. KLM is als één van de eerste grote bedrijven en de eerste luchtvaartmaatschappij ter wereld met een geverifieerd account een belangrijke testcase voor WhatsApp.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *