KLM een van eerste zakelijke accounts WhatsApp

AMSTERDAM – KLM heeft vanaf vandaag een zakelijk account op WhatsApp. Het bedrijf neemt deel aan de test pilot van WhatsApp. Dat maakt KLM bekend op haar website.

KLM is hiermee één van de eerste grote bedrijven en de eerste luchtvaartmaatschappij ter wereld met een geverifieerd account. Dit zijn WhatsApp-accounts voor bedrijven waarvan WhatsApp het nummer heeft bevestigd. Geverifieerde accounts herken je aan een groen vinkje achter hun naam.

Via WhatsApp kunnen klanten bij KLM in negen talen hun boekingsbevestiging, incheckinformatie, boardingpas en vluchtwijzigingen ontvangen. Tijdens het online boeken of inchecken kunnen klanten aangeven via WhatsApp informatie te willen ontvangen. Ook kunnen zij KLM toevoegen aan hun contacten en direct contact opnemen met een medewerker.

Een woordvoerder van KLM laat aan Whatsappen.nl weten dat WhatsApp is aangesloten op hun CRM systeem (Salesforce). Van hieruit kunnen 250 agenten aan meerdere platforms tegelijk werken, waaronder WhatsApp. De agenten krijgen bovendien een voorgesteld antwoord op de vraag te zien (geïntegreerd artificial intelligence systeem van KLM) en kan vervolgens zelf bepalen of hij dit direct uitstuurt of aanpast, waardoor het algoritme van KLM nog slimmer wordt.

Hoewel WhatsApp uiteindelijk geld wil verdienen aan bedrijven, betaalt KLM niets voor de dienst. “Het gaat om een samenwerking” aldus Pieter Groeneveld tegenover het NRC.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *